Privacy Officer Stadskanaal

Ben jij nog 18 uur in de week beschikbaar om de functie van Privacy Officer te vervullen bij de gemeentelijke organisatie te Stadskanaal? Men zoekt een PO met HBO/WO werk- en denkniveau die beschikt over actuele kennis van o.a. de Wbp, meldplicht datalekken en de AVG.

Stadskanaal pakt aan!

Stadskanaal kenmerkt zich door gezonde lef en handen uit de mouwen. Wij staan voor de ‘ja, tenzij’ benadering. We zijn een tikkeltje eigenwijs en wachten niet graag af. We werken vanuit eigen kracht, zetten onze kennis en expertise in, maar realiseren ook meerwaarde door samenwerking. Als er een goed initiatief is, werken we hier graag aan mee. Uitmuntende digitale informatievoorziening is hierin cruciaal. Zie je hier een uitdaging en wil je meebouwen aan onze gemeente? Dan willen we jou!

Wat je gaat doen

De gemeentelijke organisatie is een ontwikkelingstraject gestart en zal van vier naar drie afdelingen gaan: Dienstverlening, Maatschappelijke Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer.

De gemeentelijke organisatie is een ontwikkelingstraject gestart en zal van vier naar drie afdelingen gaan: Dienstverlening, Maatschappelijke Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer.

De bescherming van persoonsgegevens en de daarmee samenhangende AVG wetgeving is een dynamisch werkveld dat zich voorlopig zal blijven ontwikkelen. De werkzaamheden omvatten o.a. de volgende aspecten:

  • Als Privacy officer maak je onderdeel uit van het team Personeel en Organisatie & Bestuurlijk Juridische Zaken. Je treedt op als eerste aanspreekpunt op het vlak van de bescherming van persoonsgegevens en privacy. Je werkt daarin samen met de Chief Information Security officer (CISO), informatiedienstverleningsadviseurs en de Functionaris voor de Gegevensbescherming (FG).
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan het privacy beleid en je adviseert management, bestuur en collega’s over de wijze waarop optimaal en verantwoord van informatie gebruik kan worden gemaakt.
  • Je zorgt voor de nodige maatregelen om het privacy bewustzijn binnen de organisatie te vergroten en te borgen. Je draagt bij aan bewustwording door middel van communicatietrajecten, het verzorgen van workshops en trainingen etc.
  • Je voert privacy impact assessments (PIA’s) uit voor nieuwe en bestaande systemen/processen waarbij mogelijk sprake is van verhoogde risico’s. Je adviseert de organisatie om de processen en systemen zo aan te passen dat ze blijven voldoen aan de (veranderende) wet- en regelgeving. Privacy by Design en Privacy by Default zijn daarin relevante uitgangspunten.
  • Je adviseert bij het opstellen en/of beoordelen en beheren van overeenkomsten met externe verwerkers van persoonsgegevens.
  • Je houdt de privacy boekhouding bij.
  • Je begeleidt of voert werkzaamheden uit, die verband houden met verzoeken van betrokkenen tot inzage, wijziging of verwijdering of van verzet -en bezwaarprocedures met betrekking tot persoonsgegevens.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt in geval van datalekken van persoonsgegevens en draagt zorg voor de advisering, beoordeling en afhandeling daarvan. Je hebt daarbij nauw contact met de Functionaris voor de Gegevensbescherming en de CISO.

Wat wij jou bieden

Een interessante, verbindende functie waarin veel uitdaging zit.

Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris minimaal € 2.335,- (aanloopschaal 8) en maximaal € 3.805,- (functieschaal 9, salarisnorm 1 januari 2018) op basis van fulltime functievervulling. Het betreft een indicatieve inschaling. De functie wordt in de functiewaarderingsbeheerronde na een jaar definitief gewaardeerd. De gemeente Stadskanaal kent een systeem van toekenning van uitloopperiodieken. Tevens kent de gemeente prima arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget. Het betreft een structurele functie van 18 uur (0,5 fte). Aanstelling is in eerste instantie voor één jaar en wordt bij goed functioneren omgezet in naar een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Wat zijn de eisen

  • Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een juridische opleiding of een opleiding op het gebied van informatiemanagement.
  • Je hebt een actuele en brede kennis van de ontwikkelingen en regelgeving in het werkveld.
  • Je beschikt over actuele kennis van de Wet bescherming persoonsgegevens, de meldplicht datalekken en de AVG. Praktische werkervaring binnen de publieke sector is daarbij een pré.
  • Je bent in staat buiten de kaders van het team, de afdeling en de gemeente te kijken en te adviseren.
  • Je bent in staat snel verbanden te leggen en kunt soepel schakelen van het ene naar het andere dossier.
  • Je bent in staat om helder te communiceren en complexe situaties te vertalen naar begrijpelijke en werkbare vragen of opdrachten voor verschillende doelgroepen.
  • Je hebt een goed gevoel voor politiek bestuurlijke processen.
Verder lezen bij de bron
Implementatie Basisregistratie Grootschalige Topografie
Nationale AI Cursus

Copyright © 2014-2019 IB&P B.V. - Privacy Gemeenten is een handelsnaam van IB&P B.V. 
Onze algemene voorwaarden & privacyverklaring. Ook handig: de sitemap