Privacyreglement e-mail- en internetgebruik gemeente Raalte
Binnen gemeenten wordt veel gebruikgemaakt van e-mail en internet. Om het gebruik daarvan in goede banen te leiden, heeft de gemeente Raalte recent het Privacyreglement e-mail- en internetgebruik vastgesteld. Handig als voorbeeld!
Gemeenteblad van Raalte
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
24-04-2019 09:00 | Raalte | Gemeenteblad 2019, 98660 | Verordeningen |
Het college van de gemeente Raalte de raad van de gemeente Raalte ieder voor zover bevoegd;
gelet op:
- het feit dat de gemeente Raalte aan degenen die bij haar organisatie werkzaam zijn e-mail- en internetfaciliteiten ter beschikking stelt om met behulp daarvan hun functie uit te oefenen;
- de wenselijkheid een privacyreglement vast te stellen waarin naast regels voor e-mail- en internetgebruik eveneens regels zijn opgenomen voor het monitoren van dit gebruik;
- het bepaalde in de Wet bescherming persoonsgegevens;
- de instemming met het privacyreglement door de Ondernemingsraad van de gemeente Raalte
besluit het volgende Privacyreglement e-mail- en internetgebruik vast te stellen:
Verder lezen bij de bronLaatste berichten van IB&P (alles zien)
- DuckDuckGo lanceert betalende VPN dienst Privacy Pro - 26 april 2024
- Stemming Europese cybersecurtiyvereisten uitgesteld tot mei - 26 april 2024
- Bedrijven bezorgd over impact van NIS2 - 25 april 2024
Lees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?
Meer recente berichten
DuckDuckGo lanceert betalende VPN dienst Privacy Pro | Verder lezen | |
Stemming Europese cybersecurtiyvereisten uitgesteld tot mei | Verder lezen | |
Bedrijven bezorgd over impact van NIS2 | Verder lezen | |
Brief Cyberveilig NL aan Autoriteit Persoonsgegevens over vorderen van informatie | Verder lezen | |
Verkeerslichten maken contact met telefoons, zorgen om privacy | Verder lezen | |
Aantal datastelende malware infecties verzevenvoudigd sinds 2020 | Verder lezen | |
Digitaal inbreken eitje voor deze hackers: Beveiliging is bij bedrijven heel groot probleem | Verder lezen | |
Booking.com meldt datalekken op tijd na ingrijpen AP | Verder lezen | |
AVG verzoek frauderende ambtenaar toch geen misbruik van recht, KPMG moet alsnog inzage geven | Verder lezen | |
Bedrijven investeren jaarlijks ruim 92.000 euro voor bijscholing cybersecurityteams | Verder lezen |