Verwerkingsregister

Beschrijving

Wanneer een organisatie meer dan 250 personen in dienst heeft dan is de organisatie verplicht om een Register van Verwerkingen Persoonsgegevens ofwel verwerkingsregister bij te houden. Een organisatie met minder dan 250 personen in dienst hoeft alleen een register bij te houden bij risicovolle verwerkingen, zoals het verwerken van grote hoeveelheden persoonsgegevens of bij het verwerken van gevoelige gegevens. Een gemeente dient dus altijd een verwerkingsregister bij te houden. Zowel een verantwoordelijke als de door hem ingeschakelde hulppersonen (zogeheten verwerkers) moeten een register bijhouden. De verantwoordelijke is de partij die bepaalt welke persoonsgegevens worden verwerkt, voor welk doel, en met welke middelen.

Doel

Het bijhouden van een verwerkingsregister is wettelijk verplicht conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Het register geeft je inzicht in waar in de organisatie persoonsgegevens worden verwerkt. Wanneer de gemeente nog niet beschikt over een verwerkingsregister, dien je deze op te zetten, in te vullen en vervolgens te onderhouden. IB&P wil je graag helpen bij het opzetten van zo’n verwerkingsregister en bij het inrichten van beheer en onderhoud.
Wil je advies of ondersteuning hierbij? Neem dan contact op met een van de adviseurs van IB&P. Zij helpen je graag verder.

Wat doen we?

  • Inventarisatie (privacy)processen (indien niet beschikbaar
  • Inventarisatie verwerkingen binnen de processen
  • Invullen register
  • Eventuele ondersteuning pakketselectie
  • Eventuele ondersteuning implementatie

Wat leveren we op?

  • Register van verwerkingen

Doorlooptijd

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de medewerkers (voor inventarisatie sessies) de kwaliteit van de aanwezig documentatie kun je rekenen op een doorlooptijd van minimaal 3 maanden.

Relatie met andere
diensten

  • Leveranciersovereenkomsten en verwerkersovereenkomsten
  • Privacybeleid
  • Privacyplan

Nieuwsbrief

Recente Tweets

🔥 Hot off the press: “IB&P - Nieuwsoverzicht ” nieuws.ibnpbv.nl/archive/173089 (via @revue)
Benieuwd naar het privacybeleid van een gemeente? Het College van B&W van de gemeente Hoeksche Waard heeft een besluit genomen omtrent het privacybeleid en dit gepubliceerd in het gemeenteblad. ib-g.me/2GxijI2
Dit is het laatste artikel in een zevendelige reeks over innovatie bij gemeenten. In 2019 zijn de belangrijkste thema's mobiliteit, privacy, digitalisering, inclusiviteit en de infrastructuur. ib-g.me/2UwcQWY

Copyright © 2014-2019 IB&P B.V. - Privacy Gemeenten is een handelsnaam van IB&P B.V. 
Onze algemene voorwaarden & privacyverklaring. Ook handig: de sitemap